A Paktum Iroda szolgáltatási, szervező, koordináló, adminisztratív, valamint monitoring- és értékelési tevékenységet lát el a projekt megvalósítása során. Információt gyűjt és szolgáltat a paktumterület gazdasági és foglalkoztatási helyzetéről az alábbiak mentén:
- Figyelemfelkeltés a minél szélesebb körű partnerség megteremtésére és a projekt tudatosítására az együttműködésben érintett partnerek, valamint a szélesebb nyilvánosság körében.
- A mindenkori foglalkoztatási célú kormányzati intézkedések megvalósulásának segítése, hatékonyabb programmegvalósulások támogatása, a támogatások munkaerőpiaci hatásának erősítése.
- Foglalkoztatás-bővítéssel járó projektötletek generálása és a megvalósítás koordinálása, az információk megosztása, tapasztalatcsere a partnerségen belül.
- Az Irányító Csoport, a Paktum Szervezet és munkacsoportok munkájával kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátása (pl. ülések összehívása, jegyzőkönyv vezetése, határozatok nyilvántartása, fórumok szervezése), a sajtónyilvánosság biztosítása, valamint a paktum külső és belső kapcsolatainak gondozása.
- A paktum projekt eredményeinek és előrehaladásának nyomon követése és értékelése, ezekről összefoglaló jelentések készítése.
- Foglalkoztatási partnerség működési tapasztalatainak összegyűjtése, illetve megosztása.
- Vállalati kapcsolattartás hatékonyságának növelése (szakpolitikai felelőssel és kormányhivatallal közösen).
- Munkaerő-piaci programok eredményességének biztosítása (szakpolitikai felelőssel és kormányhivatallal közösen)